Rishögen

Publicerat: 30 juni, 2016 i På svenska
Etiketter:, , , ,

Tanken var att rishögen skulle förflyttas till bilkärran och köras till Stormossen före  söndag. Tvillingarna har ju 6-års kalas då och N påstår att det ser lite fult ut med en rishög på gården.

 

Jag har ju redan hunnit med ett lass klockan 7 imorse. Det finns ju 2 filosofier med att frakta avsågade träd/kvistar. Antingen transporterar man dom som där och kör högen på en 4-5 lass eller så klipper/sågar man upp dom så att man enbart har käppar kvar och kör det på två lass. Med ca 20-25 minuters resa till Stormossen kör jag metod två.

Men idag så ska tvillingarna på 6-års kontroll, simskola med M, VIS‘s friidrottsskola, M sk på fotboll till Laihia och jag på nattskift. Samt att det regnar nu som då. Så rishögen försvinner inte idag…

kommentarer
  1. Stephanie skriver:

    Du har åtminstone börjat! 🙂 Kanske du kan gömma resten av riset under en presso eller liknande? 🙂

    Min första tanke när jag ser denna rishög är orm, orm! Men de är väl inte så vanliga i Österbotten på alla ställen.

    • dojle74 skriver:

      Funderar lite att lägga allt på kärran med pressen på och sen skuffen den bakom garaget där den annars står. Sen kör jag den nästa vecka. Ansade ett pilträd ”lite” i början av juni så borde inte finnas ormar där.

  2. ankfigur skriver:

    Du skulle ha gjort en midsommarbrasa av rishögen ! 😄

Kommentera

