Semestern är slut

Publicerat: 28 juni, 2016 i På svenska
Etiketter:, , , , , ,
Så var den semestern över för i år. Men vi hann med en resa till Gotland och Vimmerby. Bilden är från Lummelundagrottan strax norr om Visby. Barnen tyckte det var häftigt att vara nere i en grotta, fast lite rädda var dom nog. Jag var mest fascinerad över alla fossil som täckte grottväggarna sen 400 miljoner år bakåt i tiden. För övrigt kan jag starkt rekommendera Astrid Lindgrens värld i Vimmerby till alla barnfamiljer. En massa kul föreställningar och efter att föreställningar var slut lekte skådespelarna med barnen.
Träningen ja, den har nog även haft semester på semestern. Men nu när jobbet börjat så får jag väl köra igång igen =).
kommentarer
  1. ankfigur skriver:

    Vimmerby ! Där var jag som barn ! helt underbart ställe ! Grottan måste vara ny. Den minns jag inte från mitt besök.

    Synd att din semester nu är slut. 😦
    Lycka till med träningen, själv gör jag 3km promenader med hunden varje dag och nog märker man skillnad både på magfettet och på orken.

    • dojle74 skriver:

      Jepp det var verkligen nåt för barnen =). Ahh grottan var inte i Vimmerby utan på Gotland, Men hursomhelst upptäcktes den på 40-talet och man har väl tagit emot besökare sedan slutet av 50-talet.

  2. Stephanie skriver:

    Oj! Och jag som inte ens har börjat semestern än.. Jag skulle så gärna se Gotland, men hemskt billigt är det ju inte.

    • dojle74 skriver:

      Tja vi bodde i en stugby(egna lakan med så ints sååå dyrt per dygn) med eget kök och Gotland är ju inte så stort. Så man sparar in en del med att inte behöva äta varje måltid på restaurang. För övrigt kör Tallink sommartid en gång i veckan kryssningar till Visby, Men jag anser nog att man man inte ser Gotland på en dag =)

      • Stephanie skriver:

        Tack för tipsen. Bra att veta att det finns budgetvarianter också 🙂 Gotland är inte så dyrt nej, men allt jag (hittills) hittat har varit DYRT. Och ja, jag tror inte heller på att man ser Gotland på en dag 🙂

Kommentera

