Det händer inte alltför ofta

Publicerat: 22 oktober, 2015 i Swedish, träning
Etiketter:, ,

Jag har definitivt hamnat på latsidan med min blogg. Men jag tänkte i alla fall informera intresseklubben om det senaste.

-Min gamla Windows Phone(Lumia 920) gav upp eller rättare sagt dess akku(batteri) som på sin sista laddning klarade hela 20 sekunder från 100 % till 0%. Så nu kör jag Android på 5,5 tums skärm.

-Det senare(it’s too big) har visat sig lite problematiskt när man ska söka en armhållare för telefonen i ifråga pga att jag brukar lyssna på podcasts på gymmet. Men slutresultat blev ett slags löparbälte med fuktsäkra fickor och uttag för hörlurar.

-Jag fick tag på en billig pulsmätare med bluetooth för 9,90 € från Biltema. Tydligen har den kostat 34,90 € om jag minns rätt så antingen är den skit eller så köper ingen pulsmätare från Biltema så i så fall är det en utgående produkt. Men än så länge fungerar den.

-Jag postar alltså alla mina träningsrundor på Twitter via Runtastic och där kan man kolla upp statistiken och numera med hur länge av träningen jag befunnit mig i vilken pulszon.

kommentarer
  1. Stephanie skriver:

    Hejaheja! Roligt att höra att tränandet ändå går bra 🙂

    • dojle74 skriver:

      Tja android är ett mycket bättre system än windows phone så egentligen rätt nöjd där också =)

      • Stephanie skriver:

        Då var det ju ändå en bra investering 🙂 Jag tycler själv också bättre om Samsung än om Nokia, men det beror nog mest på att jag haft så många telefoner som strejkat som varit av märket Nokia.. Inte systemet i sig självt.

  2. oops skriver:

    Även jag gick från Windows Phone till Android och en Sony. Bättre skärm och bättre kamera, så hittills helt nöjd. Nu vore det ännu bättre om jag skulle få någon ordning på mitt motionerande. Tyvärr lite sparsamt, men försöker bättra på hela tiden.

    • dojle74 skriver:

      Frun har ju haft Android i flera år så jag har haft möjlighet att jämföra med WP rätt länge. Motionerande ja, får man rutin på det flyter det på rätt bra men starten är alltid svår…

Kommentera

