Träningsbloggen x 2

Publicerat: 24 april, 2015 i träning
Etiketter:

Sen jag skrev sist här har jag hunnit med 2 träningar, en gång i tisdags och en idag på förmiddagen. Båda gångerna i salen men nu blir det ju jobb i några dar så jag får ligga lite på latsidan igen.

Men ensak som jag funderat ett tag på är att ha en sån där genomskinlig grej på armen som man har sin telefon i kan lyssna på musik. Eller i mitt fall är det podcasts, träning är såpass monotont så man hinner bra ta till sig det som sägs i podcasten. Såhär ser den ut:

WP_20150424_001

Och det bästa av allt är att den egentligen borde ha kostat 19.95 € på Prisma men eftersom förpackningen var sönder var den på 30% rabatt dvs 13,96 €.

Sen så märkte jag på dagens träning en klar förbättring. Jag brukar ju köra en 20 minuter på joggmaskinerna utanför männens omklädningsrum som uppvärmning och när jag började brukade jag ha en medelhastighet på lite under 7 mph och köra en typ 10 minuter. Jag minns en gång i början när jag hade utökat tiden till ca 20 minuter och försökte öka farten till 7,5 mph och fick minska tillbaka till det sedvanliga 6,8 mph dom sist 5 minuterna. Idag körde jag utan problem på 8,0-8,5 mph hela passet. Så lite börjar det märkas =).

Annonser
kommentarer
  1. Stephanie skriver:

    Jag funderar hur du får träningen att vara monoton? Själv tycker jag att när jag går på gymmet så försöker jag göra så mångsidigt som möjligt, ofta inleder jag med cykling/cross-fit, eftersom mina knän inte håller för att springa, sedan blir det oftast ben, rygg och armar. Magen tränar jag via pilatesen, men den får sig en släng ibland också. Tränar jag konditonen så cyklar eller tränar jag på cross-fiten.

    • dojle74 skriver:

      Tja själva träningsprogrammet är ju inte monotont men 20 rörelser av det, öka vikten, 10 rörelser osv. Så inget man behöver lägga hela sin mentala kapacitet på utan man kan lyssna på nåt man kanske inte annars hinner med riktigt.

      • Stephanie skriver:

        Själv skulle jag aldrig lyssna på en bok när jag är på gymmet. Dessutom brukar jag göra max 10-12 rörelser per gång, och en 3-4 serier, jag har ändå förstått att det är det som ger mest effekt. Nåväl, jag har ändå aldrig förstått det där med ljudböcker när man ju kan läsa en bok istället 🙂

        • dojle74 skriver:

          Jag har heller aldrig lyssnat på en ljudbok i hela mitt liv =). Podcasting är lite som radioprogram som man kan lyssna på när man har tid som tex när man tränar.

          • Stephanie skriver:

            ah, sorry jag trodde vi pratade ljudböcker. Jag vet att podcasting är trendigt, men orka lyssna 🙂 Nejnej, ge mig musik eller en tv med text när jag tränar så är jag nöjd 🙂

  2. oops skriver:

    Söker nya texter, men hittar inga. Har du flyttat eller är skriverierna på sparlåga.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s